ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت دومین گام اساسی و مهم برای راه اندازی شرکت است. گزارش و ثبت تغییرات شرکت باید بلافاصله بعد از ثبت برند و ثبت شرکت توسط مالکین صورت بگیرد. در این مقاله توضیحاتی مکفی در ثبت تغییرات شرکت ارائه خواهیم کرد.


برای خواندن مطالب درمورد ————
میتوانید:

تغییرات شرکت

همه چیز همواره در حال تغییر است. این تغییرات برای شرکت ها نیز اتفاق می افتد. ممکن است ایجاد تغییرات در شرکت شما از نظر مالی دشوار و سخت به نظر بیاید. شما در گزارش ها و ثبت تغییرات شرکت می توانید دستورالعمل های حرفه ای و شخصی خود را تغییر دهید و گاهی اوقات تغییرات در چارچوب اصلی شرکت به معنی زنده ماندن یا رشد طولانی مدت شرکت است. برخی از تغییرات باید ثبت شوند. عدم آگاهی از این تغییرات یا عدم ثبت به موقع آنها می تواند مشکل ساز باشد و می تواند محدودیت های بزرگ و کوچکی برای فعالیت های شرکت ایجاد کند.

بسیاری از تغییرات تنها در صورتی قابل اعمال هستند که به تصویب مجمع عمومی فوق العاده یا هیئت مدیره برسند. این تغییرات باید مطابق با قانون تجارت ثبت شوند. برای تغییرات شرکت باید یک گزارش ایجاد و پر شود. در دهه های گذشته پیش از اینکه سیستم الکترونیکی برای این کار طراحی و ایجاد شود، افراد باید شخصاً به مراجع مربوطه مراجعه کرده یا اسناد را از طریق پست ارسال می کردند که هزینه و زمان زیادی را در بر می گرفت. امروزه با گسترش تکنولوژی و دنیای اینترنت و وب به راحتی می توانید مراحل ثبت تغییرات شرکت در محل مراکز را دنبال کنید. شما البته خودتان می توانید برای تغییرات شرکت اقدام کنید که در این صورت باید مراحل اداری را به دقت دنبال کنید.

آگهی تغییرات

هر نوع تغییر ساختاری در شرکت باید رسمی و قانونی ثبت و بوسیله آگهی اعلام شود. این تغییرات دامنه وسیعی از تغییر آدرس تا انتقال افراد به هیئت مدیره را شامل می شود. هر تصمیمی از سوی سهامداران یا اعضا برای افزایش یا کاهش سرمایه شرکت باید یکسان باشد. روند تکمیل این فرایند مستلزم تصمیم مشترک اعضا است که باید در جلسات رسمی آنها مورد بحث قرار گیرد و در قالب صورتجلسه تهیه شود. ثبت تغییرات شرکت طبق قانون الزامی است و فقط در صورت اطلاع از نظر قانونی لازم الاجرا می شود. نحوه ثبت تغییرات شرکت ظرافت ها و نکات خطیری دارد که اگر آنها را نادیده بگیرید می توانید روند را طولانی تر کنید. مهمترین نکته ای که باید به خاطر بسپارید، پر کردن صحیح مدارک و گسترش روند ثبت قانونی تغییرات شرکت است.

پیگیری صورتجلسه تغییرات

برای پیگیری برنامه ثبت تغییرات شرکت و پروتکل های مرتبط با آن، باید روی پیوند “برنامه را دنبال کنید” کلیک کنید. سپس “شماره پیگیری” را که قبلاً توسط سیستم به متقاضی ارسال شده بود در قسمت مربوطه وارد کرده و بر روی دکمه کلیک کنید. در این مرحله چیزهای مختلف ثبت نام و نظارت را وارد می کنید. اگر به هر دلیلی شماره پیگیری مربوط به خود را فراموش یا گم کرده اید می توانید روی پیوند “شماره پیگیری خود را فراموش کرده ام” کلیک کنید. در این وضعیت اگر صورتجلسه از نوع تغییرات و هدف کلی شما نیز ثبت تغییرات شرکت باشد با جواب دادن به چند سوال مراحل پیگیری با ورود به سامانه صورت خواهد‌ گرفت. توجه داشته باشید که دسترسی به منابع و اطلاعاتی همچون: شناسه ملی، نوع صورتجلسه، شماره ثبت و تاریخ جلسه بسیار مهم هستند، بعد از وارد کردن این اطلاعات کلید جستجو را بفشارید.

ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

یکی دیگر از ملزومات ثبت تغییرات شرکت، درج آگهی در روزنامه رسمی است. برای این کار(ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی) پس از مراجعه به سیستم مورد نظر، باید روی قسمت ثبت نام کاربر جدید کلیک کرده و شماره تلفن همراه را برای دریافت پیامک وارد کنید. مرحله بعدی این است که آدرس و کد پستی را وارد کنید تا نسخه کاغذ روزنامه را دریافت کنید. سپس وقتی روی صفحه My Employees کلیک می کنید، روی قسمت هزینه تبلیغات کلیک کنید، شماره مکانیزه 18 رقمی را وارد کنید و با وارد کردن رمز دوم، اطلاعات بانکی خود را وارد کنید. هنگام پرداخت هزینه تبلیغاتی، یک شماره پیگیری دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد از این کد برای تکمیل تمام مراحل ثبت آگهی خود بدون نیاز به مراجعه حضوری استفاده کنید. لطفاً این شماره را تا اتمام فرایند نگه دارید. دقت داشته باشید ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی بسیار حائز اهمیت است.

مراحل ثبت تغییرات شرکت

برای ثبت تغییرات شرکت شما باید یک پروسه ۷ مرحله ای را طی کنید:

اطلاعات شخصیت حقوقی

اولین مرحله ثبت تغییرات شرکت اطلاعات شخصیت حقوقی است. در این مرحله ابتدا باید از لیستی که پیش روی شماست اداره کل استان و واحد ثبتی را انتخاب کنید. شماره ثبت شرکت به همراه شناسه ملی را در آن درج کنید. در نهایت نوع موسسه یا شرکت تجاری خود را مشخص نمایید.

اطلاعات جلسه

دومین گام از ثبت تغییرات شرکت تعیین اطلاعات جلسه می باشد. در این قسمت باید نوع صورتجلسه را وارد کنید. نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و سایر اطلاعات مربوط به متقاضی را وارد نمایید. قسمت مرتبط با زمان بندی که شامل تاریخ جلسه، ساعت شروع و پایان جلسه و…. را وارد کنید.

تصمیمات جلسه

سومین بخش از مراحل ثبت تغییرات شرکت مرتبط با تصمیمات جلسه است. این مرحله ماهیت تصمیمات جلسه را تعیین می کند. سپس می توانید گزینه تصمیم جلسه را برای افزودن تصمیم جدید انتخاب کنید.

تغییر اطلاعات شرکت یا موسسه

برای سپری کردن چهارمین مرحله ثبت تغییرات شرکت باید اقدام به تغییر اطلاعات شرکت یا موسسه کنید. اگر می خواهید اطلاعات مربوط به کسب و کار غیر تجاری خود را تغییر دهید، باید در این‌ گام به این مهم جامه عمل بپوشانید.

نام های درخواستی برای شرکت و موسسه

بخش پنجم از مراحل ثبت تغییرات شرکت، بررسی نام های درخواستی برای شرکت و موسسه است. اگر می خواهید نام شرکت را تغییر دهید، باید از همان قوانینی پیروی کنید که هنگام ثبت شرکت در اینجا رعایت کرده اید. پنج نام متشکل از سه کلمه مجزا (3 سیلاب) با معنی فارسی و یکی از کلمات حتماً نام خاصی را به ترتیب اولویت در سیستم قرار دهید.

تصمیمات جلسه

سومین بخش از مراحل ثبت تغییرات شرکت مرتبط با تصمیمات جلسه است. این مرحله ماهیت تصمیمات جلسه را تعیین می کند. سپس می توانید گزینه تصمیم جلسه را برای افزودن تصمیم جدید انتخاب کنید.

تغییرات سرمایه یا سهام شخصیت حقوقی

تغییرات ایجاد شده بر اساس میزان سرمایه یا سهام شرکت را تعیین کنید.

موضوع فعالیت شرکت پس از اصلاح

اگر شرکت با توجه به موضوع فعالیت تجاری تغییر کرد، موضوع جدید را وارد سیستم کنید.

بارگذاری کردن مدارک در سامانه

بارگذاری مدارک در سایت مربوطه هشتمین مرحله ثبت تغییرات شرکت است. اسناد آماده شده را اسکن کرده و تصویر خود را در سیستم بارگذاری کنید.

فرستادن مدارک به صورت فیزیکی به سازمان

پس از آماده شدن کامل اسناد، یک نسخه از صورتجلسه را همراه با اسناد در پاکت قرار داده و برای سازمان ارسال کنید.

چاپ آگهی تغییرات در روزنامه رسمی

آخرین مرحله از ثبت تغییرات شرکت چاپ کردن آگهی مرتبط با تغییرات شرکت می باشد. پس از تایید تغییرات توسط کارشناسان اداره ثبت، اعلام تغییرات شرکت را در روزنامه رسمی منتشر کنید.

هر نوع تغییر ساختاری در شرکت باید رسمی و قانونی ثبت و بوسیله آگهی اعلام شود. این تغییرات دامنه وسیعی از تغییر آدرس تا انتقال افراد به هیئت مدیره را شامل می شود. هر تصمیمی از سوی سهامداران یا اعضا برای افزایش یا کاهش سرمایه شرکت باید یکسان باشد. روند تکمیل این فرایند مستلزم تصمیم مشترک اعضا است که باید در جلسات رسمی آنها مورد بحث قرار گیرد و در قالب صورتجلسه تهیه شود.

یکی دیگر از ملزومات ثبت تغییرات شرکت، درج آگهی در روزنامه رسمی است. برای این کار(ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی) پس از مراجعه به سیستم مورد نظر، باید روی قسمت ثبت نام کاربر جدید کلیک کرده و شماره تلفن همراه را برای دریافت پیامک وارد کنید. مرحله بعدی این است که آدرس و کد پستی را وارد کنید تا نسخه کاغذ روزنامه را دریافت کنید. سپس وقتی روی صفحه My Employees کلیک می کنید، روی قسمت هزینه تبلیغات…

هر نوع تغییر ساختاری در شرکت باید رسمی و قانونی ثبت و بوسیله آگهی اعلام شود. این تغییرات دامنه وسیعی از تغییر آدرس تا انتقال افراد به هیئت مدیره را شامل می شود. هر تصمیمی از سوی سهامداران یا اعضا برای افزایش یا کاهش سرمایه شرکت باید یکسان باشد. روند تکمیل این فرایند مستلزم تصمیم مشترک اعضا است که باید در جلسات رسمی آنها مورد بحث قرار گیرد و…

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]