راهنمای ثبت تغییرات شرکت

راهنمای ثبت تغییرات شرکت

درخواست ثبت تغییرات در سامانه اینترنتی

با ورود به سامانه ثبت تغییرات شرکت ها می توانید علاوه بر درخواست هایی نظیر  ثبت تغییرات شرکت و ثبت تغییرات شرکت را انجام دهید .

منظور از تغییرات شرکت ها ، تصمیماتی است که در مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده یا در جلسات هیأت مدیره بنا به نیاز ها و ضرورت هایی اتخاذ می گردد.

 

 

بعضی از تغییرات شرکت در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده و بعضی از تغییرات در صلاحیت مجمع عمومی عادی خواهد بود . اما به صورت کلی ، ایجاد هرگونه تغییر در اساسنامه وجود دارد در صلاحیت مجمع فوق العاده است.

تنظیم صورتجلسه برای هرگونه تغییر در اساسنامه لازم می باشد ، و بدون صورتجلسه مورد نیاز نمی توانید درخواست های لازم در این خصوص را ارائه دهید.

صورتجلسه تنظیم شده باید به امضای اعضای شرکت رسیده باشد. شرکت هایی که با مجوز به ثبت رسیده اند برای تغییرات شرکت خود باید از نهادهای مختلف گروهی مجوز گرفته و صورتجلسه تغییرات را هم که به تایید مجوز درآمده همراه با اصل مدارک و مجوز به اداره  ثبت تغییرات شرکت ها تقدیم نمایند.

نکته مهم در رابطه با درخواست تغییرات در سامانه  ثبت تغییرات شرکت ها ، تایپ متن صورتجلسه است ، باید دقت داشته باشید که کلیه موارد مندرج در صورتجلسه باید عیناً در سامانه تایپ شود ، هرگونه تغییر در ساختار و متن صورتجلسه با رد درخواست شما همراه خواهد بود و باید به صورت مجدد این درخواست را ارسال نمایید .

ثبت تغییرات به صورت غیر حضوری

امکان ثبت کلیه ی تغییرات و تصمیمات شرکت ها به صورت غیرحضوری سامانه اختصاصی این امر میسر می باشد، کلیه متقاضیان می توانند از طریق ورود به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir   درخواست تغییرات شرکت را انجام دهند .

با ورود اطلاعات شرکت در سامانه می توانید اطلاعات صورتجلسه تنظیم شده را نیز وارد کنید.

راهنمای ثبت تغییرات اینترنتی:

  • ورود به سامانه ی تنظیم صورتجلسات.
  • انتخاب استان و واحد ثبتی.
  • پر نمودن اطلاعات شرکت.
  • وارد کردن شناسه ی ملی شرکت.
  • وارد نمودن شماره ثبت در صورت نداشتن شناسه ملی ( شماره ثبت در صورتجلسه تأسیس و اساسنامه شرکت.)
  • انتخاب نوع شرکت ( سهامی خاص، با مسؤلیت محدودو…)
  • تعیین نوع صورتجلسه ( مجمع عمومی عادی، فوق العاده و …)
  • تعیین تعداد اعضای حاضر درجلسه.
  • وارد نمودن مشخصات کامل ( نام و نام خانوادگی، شماره ملی و …)
  • مشخص نمودن سمت متقاضی.
  • معلوم نمودن تاریخ برگزاری جلسه، ساعت شروع و پایان جلسه.
  • دریافت شماره دسترسی ۱۹ رقمی در قسمت پذیرش موقت.
  • مشخص نمودن نام و نام خانوادگی و سمت اعضاء امضا کننده ی دفتر.
  • وارد کردن تصمیمات اتخاذ شده در جلسه از فهرست نوع تصمیم.
  • انتخاب و وارد نمودن نام درخواستی و ثبت نام (پیشنهاد پنج نام)
  • مشخص نمودن اعضای حاضر در جلسه و عنوان سمت آنها در جلسه ( نوع شخص، نام شخص، مشصات شناسایی، تابعیت)
  • وارد کردن شماره ملی در صورت ایرانی بودن و شماره گذرنامه در صورت غیر ایرانی بودن.
  • وارد کردن سمت در شرکت.
  • مشخص کردن ارتباط اشخاص در جلسه.( نماینده و یا وکیل بودن)
  • تأیید مدارک مورد نیاز بنا به تصمیمات انتخاب شده در جلسه و نوع صورتجلسه توسط متقاضی.
  • تایپ متن صورتجلسه ( استفاده از دریافت متن پیشنهادی رایانه )
  • تأییدیه پذیرش جهت ارسال صورتجلسه مکانیزه به ثبت شرکتها   
  • با تشکر مدیریت سایت موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر ( ثبت شرکت در کرج  )
    .
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *