مراحل تمدید پروانه کسب

مراحل تمدید پروانه کسب

دارندگان جواز کسب دائم یا به طور کلی متقاضیان تعویض و تمدید پروانه کسب دائم و یا متقاضیان تبدیل پروانه کسب موقت به پروانه کسب دائم باید به سامانه صدور پروانه کسب به نشانی www.iranianasnaf.ir مراجعه و تقاضای خود را ثبت و نسبت به اخذ کدرهگیری اقدام نمایند.

دارندگان پروانه دائم قبل از فرارسیدن تاریخ انقضای پروانه خویش با ارائه مدارک ذیل نسبت به تمدید پروانه اقدام می نمایند .

  • در صورت هرگونه تغییر در مدارک هویتی و یا فقدان آنها در سابقه پرونده صنفی ارایه:اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه ۱ سری ـ اصل و تصویر پشت و روی کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا پزشکی ۱ برگ (به استثنای اشخاص دارای بیش از ۵۰ سال سن تمام) ـ اصل و تصویر کارت ملی پشت و رو (۱برگ) ـ ۶ قطعه عکس پرسنلی ۴×۳ جدید ـ تأییدیه کدپستی از اداره پست منطقه
  • آخرین پرداختی مالیات و عوارض شهرداری
  • ارائه آخرین پرداختی عوارض مشاغل شهرداری مربوطبه واحد صنفی
  • ارائه آخرین پرداختی مالیات بر درآمد دارایی (برگ تشخیص و یا قطعی دارایی بنام متقاضی )
  • اصل جواز کسب
  • دفترچه عضویت
  • پرداخت بدهی عضویت
  • پرداخت هزینه تمدید پروانه کسب
  • چنانچه تغییراتی مبنی بر تغییر شریک و یا شرکا انجام شده باشد ارائه مدارک مربوطه الزامی است : قرارداد انتقال سهم شریک و یا شرکا ( چنانچه قرارداد واگذاری عادی میباشد ، ارائه فرم تعهد محضری در قبال صحت قرارداد ( عادی )الزامی است) .
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی شریک و شرکاء جدید
  • فرم رضایت محضری شریک و یا شرکاء جدید
  • کارت معاینه بهداشتی فردی دارای اعتبار زمانی(برای صنوف مشمول قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی).
  • گواهی گذراندن دوره های آموزشی مرتبط از مرکز آموزش اصناف یا مراکز مورد تأیید کمیسیون نظارت و اینکه افراد با بیش از ۷۰ سال سن از گذراندن دوره های مذکور معاف بوده و در صورت داشتن مباشر، معرفی مباشر برای طی دوره آموزشی الزامی است.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *