مراحل ثبت علامت تجاری

مراحل ثبت علامت تجاری

موسسه حقوقی تکسفر مراحل ثبت علامت تجاری را برای شما بیان می کند.ماسعی داریم باکلامی واضح وسلیس این مراحل را برای شما بازگو کنیم

تعریفی از برند وعلامت تجاری

علامت تجاری در زمان گذشته به صورتی بوده است که افراد امضاها وعلایم خودشان را روی سنگ ها و آثارشان حک میکردند امروزه علامت تجاری یک تصویر یا طرح خاص است که توسط سیستم به ثبت می رسد اجناس و خدمات خصوصی را که توسط شخص حقیقی یا حقوقی تهیه و تولید می گردد را از سایر کالاها متمایز می‌ سازد.برای انجام ثبت برند باید مراحل ثبت علامت تجاری را طی کنید.

هدف از ثبت برند و علامت تجاری 

ثبت برند و علامت تجاری منجر به شخص یا مالک خاص آن برند می باشد و استفاده از علامت بدون اجازه اورا ممنوع می کند ثبت برند سبب شناسایی و تمایز کالاها می گردد این مالکیت ۱۰ ساله می باشد و قابل تمدید مجدد است حمایت ازبرند تجاری با پشتیبانی قانونی حاصله از ثبت برند و علامت تجاری و ایجاد منابع مالی بیشتر مشوقی برای صاحبان مشاغل و تجار می باشد و زمینه ساز شناسایی محصولات و خدمات آنها در سطح بین الملل می باشد. حفاظت ازعلائم تجاری مانعی محکم جلوی راه رقبا و افراد سودجو می باشد تا با استفاده از یک علامت تجاری معتبر به عرضه محصولات خود اقدام نکنند برای انجام ثبت برند باید مراحل ثبت علامت تجاری را طی کنید .

علائم تجاری و برند قابل ثبت

ما می دانیم که علائم تجاری می توانند از ترکیب انواع حروف و ارقام و یا تصاویر و طرح های بی شمار باشند و دست ما برای طرحی و انتخاب یک برند یا علامت تجاری متناسب با کسب و کار مورد نظرمان باز است . علاوه بر اینگونه علائم ، علائم جمعی یا اشتراکی نیز دسته دیگری از علائم می باشند ، که مخصوص به اتحادیه ها یا اصناف مختلف هستند و اعضا ء آنها به منظور اعلام کالاها و خدمات خود با یک کیفیت ویژه از این علائم استفاده می کنند. دسته دیگری از علائم نیز هستند که منوط بر هیچگونه عضویتی نیستند و در صورت اثبات کیفیت خاص از سوی تولیدکننده این علائم تصدیق کننده به آنها اعطا شده و بر روی کالای آنها درج می گردد . به عنوان مثال استاندارد ایزو ۲۰۰۹

مراحل ثبت برند

ما به خوبی اهمیت ثبت برند را درک کردیم حال برای دانستن مراحل ثبت برند مقاله زیر را بخانید

در اولین مرحله ابتدا باید مدارک خود را تکمیل کنید.این مدارک برای هر فرد حقیقی وحقوقی متفاوت است.

۱ مدارک مورد نیاز شخص حقوقی

۲ کپی از مجوز فعالیت شرکت ، این مجوز ممکن است به نام مدیر عامل نیز باشد

۳ کپی مدارک شناسایی مدیرعامل شرکت

۴ نمونه تصویری علامت تجاری مد نظر با ابعاد ۱۰*۱۰

۵ کپی کارت بازرگانی برای ثبت برند به شکل لاتین

۶ مهرشرکت

۷ کپی اسناد ثبتی شرکت به همراه آگهی تاسیس و و آخرین آگهی تغییرات

مدارک مورد نیاز شخص حقیقی

۱ کپی کارت بازرگانی برای ثبت برند به زبان انگلیسی

۲ نمونه علامت تجاری در ابعاد ۱۰*۱۰

۳ کپی مدارک احراز هویت شخص متقاضی

۴ کپی جواز کسب یا مجوز فعالیت مرتبط با زمینه تولید و خدمات

ثبت نام در سایت مالکیت صنعتی قسمت ثبت علائم تجاری

 -۱ابتدا به سایت sherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید.

در بخش سمت چپ به قسمت مرکز مالکیت معنوی بروید

در بخش خدمات الکترونیک به قسمت اداره ثبت علائم تجاری بروید

۴-از قسمت اظهار نامه ی الکترونیکی به قسمت اول ثبت اظهارنامه ی علامت مراجعه نمایید. گزینه موافق هستم را انتخاب نمایید.مراحل ثبت اظهارنامه به شما نشان داده خواهد شد.

۵-وارد قسمت اول ( ورود اطلاعات اظهارنامه) شوید.نوع اظهار نامه را انتخاب نمایید.

۶-بعد از انتخاب قسمت اول افزودن مالک را انتخاب کنید.

۷- با توجه به نوع مالک حقیقی و حقوقی   مراحل را تکمیل نمایید.حتما باید به زبان فارسی باشد. سپس تقاضای ثبت یک اظهارنامه جدید را دارم ، انتخاب شود .

مراحل ثبت برندها و علامت تجاری

۱ ابتدا اطلاعات شخص حقوقی(شرکت) ویا حقیقی (شخصی ) را به طور کامل درج کنید.

۲ درقسمت ورود اطلاعات فرد ابلاغ گیرنده شماره تماس وارد شده رمز و ابلاغیه های بعدی را دریافت می کند.

۳ سپس در قسمت ورود اطلاعات وکیل اگر وکالت خود را به شخصی دیگر واگزارمی کنید گزینه وکیل دادگستری را کلیک کنید و در غیر این صورت یکی از مدیران را انتخاب کنید.

۴ در بخش انتخاب کالا بر حسب مجوزهای موجود: در صورت آگاهی از شماره طبقه کالای درخواستی عنوان ” شماره کالای درخواستی را می دانم ” را انتخاب کنید وگرنه گزینه دوم را انتخاب کنید و نام محصول را از لیست نمایش داده شده وارد کرده تا طبقه مورد نظرتان مشخص شود.

۵ بعد از تکمیل اظهارنامه ثبت علائم به مرحله بعد یعنی بارگزاری یا آپلود مدارک لازم می پردازیم. سپس باید به بازبینی اطلاعات وارد شده و در صورت لزوم اصلاح آنها پرداخته و اطلاعات را تایید کنید.

۶ در مرحله نهایی نیزباید به صورت آنلاین برای پرداخت وجه حق الثبت اقدام نمایید. پس از این مرحله شماره ثبت نام الکترونیک و رمزعبوراز طریق پیامک برای متقاضی ارسال می شود.

مراحل پس از ثبت اظهارنامه

پس از ۴۵ روز مشخص می شود که اظهار نامه ی ثبت شما قبول یا رد شده است پس از رسیدگی در صورت پذیرش باید با ارسال مدارک به مرجع ثبت برند تشکیل پرونده انجام شده و پیگیری های لازم انجام شود. پس از آن جهت درج آگهی اول برند ابتدا هزینه لازم واریز شده و سپس برای نوبت اول آگهی انجام می گیرد. سپس از طریق سایت یک ماه مدت زمان اعتراض نسبت به آگهی اول در نظر گرفته می شود.

پس ازحدودیک ماه از صدور روزنامه رسمی اولیه وارد پرونده در سایت اداره مالکیت صنعتی می شود و توسط شماره اظهارنامه و رمزآن مبلغ نهایی بابت گواهی ده ساله انحصاری شده برند خودرا به شکل آنلاین واریز نمایید.طی ۷ الی۱۰ روزکاری آگهی دوم صادر و وارد سایت روزنامه رسمی شده مبلغ روزنامه دوم نیز (اینترنتی) واریز می گردد. طی ۱۰ روز کاری پس از صدور روزنامه دوم به همراه نمونه کپی از کلیه اسناد ثبت علامت (آگهی تقاضای ثبت اولیه و روزنامه اول و آگهی ثبت دوم و روزنامه رسمی دوم) به اداره مالکیت صنعتی مراجعه کرده درخواست پروانه ده ساله انجام می پذیرد. پس از درخواست گواهی ده ساله ظرف ۲-۳روز کاری گواهی صادر می گردد.

در صورت ایجاد نقص در پرونده ثبت برند یا در اظهارنامه در صدد رفع آن با توجه به درخواست های کارشناسان اقدام کنید .در صورت مردود بودن اظهارنامه پرونده مختومه شده و بیش از آن امکان پیگیری وجود ندارد. .

مزایای ثبت برندشما و علامت تجاری

•       تضمین ذهنیت مثبت مشتری نسبت به کالا در هنگام خرید مجدد.

•       تضمین تمایز محصولات از یکدیگر

•       با اعطای مجوز برای استفاده از آن به منبع مالی مهمی برای شما تبدیل می گردد.

•       جهت اعطای نمایندگی وجود برند ثبت شده الزامی می باشد.

•       اصلی ترین دارایی معنوی شما می باشند.

•       بهترین راه بازاریابی و معرفی محصول در بازار

•       موجب رقابت فعالان افتصادی جهت بهبود کیفیت محصولات و خدماتشان می گردد

با تشکر  مدیریت سایت موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر ( ثبت شرکت در کرج )

 اگر برای شروع فعالیت های خود و تجارت خود عجله دارید و نمیخواهید زمان برای انجام مراحل ثبت برند خود بگذارید و در زمان صرفه جویی کنید و مراحل اداری ثبت برند را که دشواری خوص خود را داراست انجام ندهید میتوانید برای خرید برند خود اقدام کنید و افرادی نیز که مراحل ثبت برند را قبلا برای حوزه ای خاص انجام داده اند و دیگر قصد فعالیت در این حوزه را ندارند میتوانند مراحل فروش برند خود را طی کنند و فروش برند آماده و خرید برند آماده از موسسه حقوقی تکسفیر مشاوره بخواهند و ما در یاری شما افتخار سالها خدمت گذاری را داریم برای خرید و فروش برند با ما تماس بگیرید    شما برای انجام مراحل ثبت علامت تجاری و ثبت شرکت در کرج،ثبت برند،ثبت برند در کرج کافیست مدارک خود را تهیه کنید و کلیه ی مراحل را به ما بسپارید

برای خرید برند با ما تماس بگیرید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *